رودخانه طالقان کجاست و مسیر دسترسی به آن چگونه است؟

14خرداد1400
0 نظر
رودخانه طالقان کجاست

رودخانه طالقان کجاست ؟

رودخانه طالقان کجاست ؟ بسیاری از افرادی که قصد سفر به طالقان و بازدید از زیبایی های طبیعی این شهر را دارند، به دنبال پاسخ این پرسش هستند. طالقان رود، مهم ترین رودخانه شهر طالقان است که از ارتفاعات کندوان و کهار در رشته کوه های البرز سرچشمه می گیرد. رود طالقان پس از عبور از حاشیه جنوبی شهر طالقان و 11 کیلومتری غرب روستای شهرک، با پیوستن به رودخانه های اندج و الموت، رودخانه پرآب شاهرود (به معنای رود بزرگ) را به وجود می آورد.

این رودخانه در مجاورت شهر طالقان که در استان البرز و در فاصله 120 کیلومتری از تهران و 90 کیلومتری از کرج واقع شده است و از شمال به رشته کوه البرز، رامسر، تنکابن و الموت، از جنوب به هشتگرد، از شرق به کرج و از غرب به قزوین منتهی می شود، جریان دارد.

مسیر دسترسی به رودخانه طالقان کجاست ؟

برای رفتن به رودخانه طالقان از تهران و سپری کردن اوقاتی خوش در مجاورت رودخانه و گردش و تفریح در دامان طبیعت زیبا و چشم نواز این منطقه کافیست ابتدا در آزادراه تهران کرج حرکت کنید تا به کرج برسید و سپس آزادراه کرج قزوین را در پیش بگیرید. پس از طی مسافتی 50 کیلومتری در این اتوبان، به تابلو جاده اختصاصی طالقان بر می خورید.

وارد آن جاده شوید و به حرکت خود ادامه دهید. پس از عبور از منطقه زیاران، منطقه زیدشت، فشندک، باریکان و قسمت های انتهایی دریاچه طالقان، به رودخانه طالقان می رسید و می توانید در هر قسمت از رودخانه که تمایل دارید، توقف کنید. اطلاع از این موضوع که مسیر دسترسی به رودخانه طالقان کجاست می تواند کمک موثری برای گردشگرانی که قصد بازدید از این منطقه را دارند، باشد.

رودخانه طالقان به کجا می ریزد ؟

رودخانه طالقان که از شرق به غرب شهر طالقان جریان دارد، در مسیر خود به رودهای الموت و اندج که از کوه های تخت سلیمان سرچشمه می گیرند، می پیوندد و شاهرود را به وجود می آورد و در نهایت، رودخانه شاهرود که 180 کیلومتر طول دارد، پس از عبور از طالقان و الموت، به سفید رود می ریزد. سد طالقان نیز بر روی رودخانه شاهرود در منطقه طالقان احداث شده است و از آن جهت تأمین آب آشامیدنی بسیاری از شهرهای استان البرز استفاده می شود.

عبور رودخانه از منطقه طالقان، دشت ها و مراتع سرسبزی را در این منطقه ایجاد کرده است که یک مکان مناسب برای پیک نیک، کمپ، گردش و استراحت به شمار می روند. با آگاهی از این موضوع که رودخانه طالقان کجاست و چه جاذبه های طبیعی دارد، پیشنهاد می شود که سفر به این منطقه زیبا را در برنامه های خود قرار دهید.

رودخانه طالقان به کجا می ریزد

ماهی های رودخانه طالقان

رودخانه طالقان زیستگاه آبزیانی نظیر کپور، ماهی زردپر، ماهی سفید رودخانه ای و قزل آلای رنگین کمان می باشد. زردپر یا اورنج، گوشت لذیذی دارد و وزن بزرگترین آن ها در این رودخانه به 200 گرم هم نمی رسد. انگورک یا گل خوس یا تول خوس، ماهی دیگری است که در رودخانه طالقان و در مناطق بالا طالقان، پایین طالقان و سد به وفور یافت می شود و در طالقان به عنوان ماهی سفید نیز شناخته می شود.

ماهی های قزل آلای خال قرمز و رنگین کمان، گونه های دیگری از ماهی های طالقان رود هستند که در منطقه بالا طالقان بیشتر یافت می شوند. افراد علاقه مند به ماهیگیری که می دانند رودخانه طالقان کجاست و چه نوع ماهی هایی در آن یافت می شود، برای صید ماهی در میان طبیعت زیبا و هوای خوش به طالقان سفر می کنند.

پیام بگذارید